News

Latest information and news about Riga Motor Museum, its reconstruction and other related events.

View all
View

Riga Motor Museum to Open Unique Interactive Exhibition “Legend of the Iron Knight”

Next Friday, November 9, the Riga Motor Museum will open a unique interactive exhibition which...

View

Riga Motor Museum nominated for the 2018 Historic Motoring Award

The 2018 Historic Motoring Awards Shortlist has been revealed and Riga Motor Museum is one of four...

View

Visitors in Riga Motor Museum

Compared to the first year after the reconstruction, this year the number of foreign visitors has...

About Us

Riga Motor Museum is portrayed by more than a hundred unique vehicles, modern exposition, accessibility for every visitor, full service for all target groups and of course passion towards antique automobiles.

Uzzināt vairāk

Aizvadītā gada nogalē pabeigti un apmeklētāju vērtējumam nodoti divi pagājušā gada nozīmīgākie restaurācijas projekti: BMW 326 (1938.g.) un  reprezentācijas auto Cadillac Fleetwood V8 All Weather Phaeton (1930.g.) kabrioleta no jauna izgatavotā jumta mīkstā daļa.

Šie abi spēkrati ir tapuši muzeja restaurācijas darbnīcā, kurā regulāri tiek īstenoti dažāda apjoma un sarežģītības restaurācijas projekti. Restaurācijas procesus jau kopš muzeja pirmās pastāvēšanas dienas vada Gunārs Dortāns.

BMW 326 restaurācija

Gandrīz gadu muzeja darbnīcās tika renovēts 1938. gadā Rīgā oficiālajā BMW dīlera salonā iegādātais spēkrats -  BMW 326.

Auto ir teju vienīgais 1920. un 1930.gadu Latvijā iegādātais un lietotais auto, kas oriģinālā un nenolietotā stāvoklī saglabāts līdz mūsdienām. Virsbūvei par 75% saglabājies oriģinālais krāsojums, kas restaurācijas procesā bija jāatbrīvo no vēlāk uzklātiem diviem krāsas slāņiem. Salona tapsējums un daudzās interjera sīkdetaļas  bija saglabājušās labā stāvoklī, turklāt restaurētajam auto bija orģināla balstiekārta un motors.

Restaurācijas procesā tika atjaunots virsbūves krāsojums no auto priekšdaļas līdz priekšējām durvju ailēm, kā arī novērsti atklātas liesmas radītie bojājumi motortelpā, akumulatora skābes noplūdes radītā korozija, kā arī dažādi laika gaitā radušies defekti.  Papildus veikta netīrumu slāņu un rūsas tīrīšana visām automobiļa detaļām. Auto uzstādītas oriģinālas un mazlietotas 1930.gadu Continental riepas atbilstoši rūpnīcas katalogam.

BMW restaurācijas projekta galvenais virzītājs - restaurators Ivars Dortāns norāda: “Kopumā ir sasniegts ļoti labs rezultāts, pateicoties restauratoru profesionalitātei, pacietībai un mūsdienu tehnoloģiju iespējām.”

Cadillac kabrioleta jumta atjaunošana

Otrs nozīmīgs restaurācijas projekts, kas šogad īstenots motormuzeja restaurācijas darbnīcās ir prezidenta Kārļa Ulmaņa auto dvīņubrāļa 1930.gadu reprezentācijas limuzīna Cadillac Fleetwood V8 All Weather Phaeton jumta mīkstās daļas atjaunošana. Lai gan savu debiju auto piedzīvoja muzeja atklāšanā 2016.gada 1.jūlijā, līdz pilnīgi pabeigtam auto pietrūka pēdējais restaurācijas posms – mīkstā jumta atjaunošana atbilstoši 1920.gadu nogales tehnoloģijām un materiāliem. Tagad auto jau atgriezies ekspozīcijā un aplūkojams ar paceltu atjaunoto jumtu.

Kopumā motormuzeja speciālisti atzīst, ka Cadillac atjaunošana bija viens no izaicinošākajiem muzeja restaurācijas projektiem pēdējā desmitgadē, sākot jau ar paša auto transportēšanu no Kalifornijas, ASV uz Latviju.

Cadillac restaurācija ilga 3 gadus. Spēkrata šasija un balstiekārta bija labi saglabātas, iespējams tādēļ, ka tā bija pamatīgi būvēta un auto bija maz lietota. Virsbūves skārds bija salīdzinoši labā stāvoklī, ko sekmēja Kalifornijas sausais klimats. Taču visvairāk cietis bija virsbūves koka karkass, tādēļ restaurācijas procesā muzeja metālspeciālistiem bija jāpārtop par galdniekiem.

Kabrioleta jumta konstrukcijas alumīnija daļas, līdzīgi koka daļām, bija stipri cietušas; bija manāmas dziļas korozijas pēdas. Savukārt, jumta mīkstā daļa bija pilnīgi zudusi. Transmisija un motors restaurēti ASV, taču arī šie agregāti prasīja no muzeja speciālistiem veikt uzlabošanas darbus. Visas sīkās un lielizmēra detaļas pirms galvaniskās pārklāšanas bija maksimāli jāsagatavo muzeja darbnīcās, atjaunojot to sākotnējās gludās formas. Izgatavoti pilnīgi jauni “triplex” (stikls, līme, stikls) logu stikli, atbilstoši oriģinālajam biezumam un formai.

2018.gada projekts – GAZ 11-73

Sagaidāms, ka šajā gadā muzeja restauratoru komanda pabeigs 1941. gada automobiļa GAZ 11-73 restaurāciju. Auto Rīgas Motormuzeja kolekcijā nonāca vēl PSRS laikā, tas tika atvests no Ļeņingradas. GAZ 11-73 bija populārākais auto Padomju Savienības virsniekiem Otrā pasaules kara laikā, bet tikai nedaudzi eksemplāri pārdzīvoja karu. Pēc restaurācijas auto nonāks Rīgas Motormuzeja ekspozīcijā.

Paralēli norisinās arī citu muzeja spēkratu restaurācijas darbi.

Demo

View all
View

Balso par Rīgas Motormuzeju konkursā "Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts"

Līdz 4. novembrim iespējams balsot par veiksmīgāko jauno tūrisma produktu 2018.

View

CSDD Rīgas Motormuzejā pieejams mūsdienīgs audio gids

CSDD Rīgas Motormuzejs līdz ar modernas un interaktīvas ekspozīcijas izveidi, muzeja apmeklētājiem piedāvā iepazīt...

View

Divu gadu laikā rekonstruēto Rīgas Motormuzeju ir apmeklējuši 350 tūkstoši interesentu

Pirmdien, 2. jūlijā aprit divi gadi kopš grandiozo rekonstrukciju piedzīvojušais Rīgas Motormuzejs (RMM) ir...

Permanent exhibition

Thrilling stories about unique vehicles, eminent personalities and most important milestones in car history.

More than 100 unique antique vehicles.

Modern design, multimedia solutions and hands-on exhibits.

 

View all
View

THE KREMLIN COLLECTION

Not burdened by modesty While preaching moderation, the leaders of the Soviet state and the...

View

SOVIET CAR INDUSTRY

The nation of handymen The Soviet people could buy only a few domestically produced models and the...

View

CULT CARS

Idols and nostalgia Unforgettable cars that have become a symbol of their era.