.

Default Image

Moskvich 401-422

1947. gads, Padomju Savienība
2010. gadā pabeigta restaurācija

Rīgas Motormuzeja koka Moskviču 1985. gadā Siguldā izdevās atrast Latvijas Antīko automobiļu kluba biedriem. Vairākkārtīgi mainījās auto īpašnieki, jo restaurācija bija sarežģīts un dārgs prieks. Turklāt trūka informācijas un nebija parauga, pēc kā auto atjaunot. Visbeidzot automobili iegādājās Rīgas Motormuzejs.

Auto restaurācija ilga vairākus gadus. Šajā procesā iesaistījās gan AAK biedri, gan vairākas citas Rīgas restaurācijas darbnīcas. Ar informāciju palīdzēja arī Maskavas kolēģi.

Kravas furgona Moskvič 401 – 422  restaurācija tika pabeigta 2010. gadā. Šis ir viens no trim „Moskvič” furgoniem, kurš ir pilnībā restaurēts. Vēl divi šādi auto ir apskatāmi Maskavā.

Pabeidzot automobiļa restaurāciju, muzeja speciālistiem ir izdevies atklāt sabiedrībai vēl vienu interesantu Latvijas tehnikas vēstures lappusi.

 

Ural ZiS 355

1956. gads, PSRS
2005. gadā pabeigta restaurācija

Restauratoru rokās Ural ZiS 355 nonāk apmierinošā stāvoklī, tādēļ tam ir jāveic drīzāk kosmētiska restaurācija. Restaurācijas procesā tiek pilnībā atjaunota koka virsbūve – gan kabīne, gan kravas kaste. Papildus tiek veikts arī neliels dzinēja remonts.

Auto restaurācija veikta 2005. gadā, pēc tam līdz 2010. gadam atrodas Jaunmoku pils muzejā. Tagad auto priecē apmeklētājus Rīgas Motormuzejā.

Šādi kravas auto plaši tika izmantoti visās tautsaimniecības nozarēs, bet jo sevišķi mežrūpniecībā. Arī Rīgas Motormuzeja kolekcijā esošais Ural ZiS 355 savulaik Latvijā kalpojis  mežsaimniecības vajadzībām.

Renault Viva Grand Sport

1938. gads, Francija

Automobilis ir nozīmīga Latvijas vēstures liecība, jo to lietoja Francijas sūtnis Latvijā Žans de Boss.

Līdz 90. gadu sākumam auto tika intensīvi ekspluatēts, un 1992. gadā relatīvi labā komplektācijā, bet jau sliktā tehniskā stāvoklī, nonāca Rīgas Motormuzeja kolekcijā un muzeja restauratoru rokās. Automobilim veikta pilna restaurācija – atjaunota virsbūve, ritošā daļa, arī salona interjers. Ar komplektāciju palīdzēja franču rezerves daļu komplektācijas firma „DEPONATO”. Auto restaurācijas process bija ilgstošs ar daudziem pārtraukumiem finansējuma trūkuma dēļ.

Default Image

Cadillac V8, Fleetwood All Weather Phaeton (AWP)

1930. gads, ASV
2012. gadā uzsākta restaurācija

Cadillac V8 restaurācija tika uzsākta 2012. gadā. Auto muzeja restauratoru rokās nonāk labā oriģinalitātes pakāpē. Lai gan mērenais Kalifornijas klimats saudzējis auto metāla daļas, koka detaļas ir stipri cietušas un tapsējums – „gājis bojā”.

Auto restaurāciju bija jau iesācis kāds amerikāņu auto kolekcionārs. Lai gan daudz darbi jau bija paveikti, ne visi bija veikti atbilstošā kvalitātē.

Tatra 87

1949. gads, Čehoslovākija
2009. gadā uzsākta restaurācija

Tatra 87 ir kolekcionāru un auto muzeju iekārojams objekts. Čehoslovākijas auto ražotājs Tatra 20. gadsimta 30. gados atstāj paliekošu iespaidu visā Eiropas 30. gadu autobūves attīstībā. Aerodinamiskas plūdlīnijas formas automobilis Tatra 77 un tam sekojošais modelis Tatra 87, pateicoties tā modernajai tehnoloģijai, tiek slavēts kā modernākais sava laika automobilis Eiropā, kas cilvēces sapni par ātrumu padara vēl sasniedzamāku. 

Daudziem šis auto saistās ar diviem čehu jauniešiem, Jiří Hanzelka un Miroslav Zikmund, kas 1947. gada aprīlī ar Tatru 87 startē no Prāgas, lai dotos 40 000 jūdžu garā ceļojumā pāri Āfrikai un Dienvidamerikai. Viņiem pašiem to vēl nenojaušot, šī kļūs par varenu avantūru, kas padarīs slavenus ne tikai abus piedzīvojumu meklētājus, bet arī viņu uzticamo ceļa biedru – Tatra 87. 

Auto virsbūve ļoti kritiskā stāvoklī. Bija jāveic tās pilna atjaunošana, daudzus elementus izgatavojot pilnīgi no jauna, piemēram, aizmugurējos spārnus, salona grīdu, sliekšņus u.c. elementus.

GAZ 11-73

1941. gads, Padomju Savienība
1990. gadā uzsākta restaurācija ar pārtraukumiem

GAZ 11-73 bija populārākais auto Padomju Savienības virsniekiem Otrā pasaules kara laikā. Tikai nedaudzi eksemplāri ir pārdzīvojuši karu. Pēckara laikā tika izmantoti iekšlietu iestādes.

Auto Rīgas Motormuzeja kolekcijā nonāca vēl PSRS laikā, atvests no Ļeņingradas. Restaurācija iesākta jau 1990. gados, bet dažādu iemeslu dēļ tika pārtraukta uz ilgāku laiku.

Kā jau kara veterānam, automobilim smagi cietusi virsbūve, lai gan tā saglabājusies puslīdz oriģināla.  Pēc kara auto ticis daudzkārt remontēts. Šasijai veikta nopietna pārbūve, tāpēc nomainīti praktiski visi agregāti – dzinējs, kārba, tilti.