AKTUĀLIE PROJEKTI

Cadillac V8, Fleetwood All Weather Phaeton (AWP)

1930. gads, ASV
2012. gadā uzsākta restaurācija

Cadillac V8 restaurācija tika uzsākta 2012. gadā. Auto muzeja restauratoru rokās nonāk labā oriģinalitātes pakāpē. Lai gan mērenais Kalifornijas klimats saudzējis auto metāla daļas, koka detaļas ir stipri cietušas un tapsējums – „gājis bojā”.

Auto restaurāciju bija jau iesācis kāds amerikāņu auto kolekcionārs. Lai gan daudz darbi jau bija paveikti, ne visi bija veikti atbilstošā kvalitātē.

Tatra 87

1949. gads, Čehoslovākija
2009. gadā uzsākta restaurācija

Tatra 87 ir kolekcionāru un auto muzeju iekārojams objekts. Čehoslovākijas auto ražotājs Tatra 20. gadsimta 30. gados atstāj paliekošu iespaidu visā Eiropas 30. gadu autobūves attīstībā. Aerodinamiskas plūdlīnijas formas automobilis Tatra 77 un tam sekojošais modelis Tatra 87, pateicoties tā modernajai tehnoloģijai, tiek slavēts kā modernākais sava laika automobilis Eiropā, kas cilvēces sapni par ātrumu padara vēl sasniedzamāku. 

Daudziem šis auto saistās ar diviem čehu jauniešiem, Jiří Hanzelka un Miroslav Zikmund, kas 1947. gada aprīlī ar Tatru 87 startē no Prāgas, lai dotos 40 000 jūdžu garā ceļojumā pāri Āfrikai un Dienvidamerikai. Viņiem pašiem to vēl nenojaušot, šī kļūs par varenu avantūru, kas padarīs slavenus ne tikai abus piedzīvojumu meklētājus, bet arī viņu uzticamo ceļa biedru – Tatra 87. 

Auto virsbūve ļoti kritiskā stāvoklī. Bija jāveic tās pilna atjaunošana, daudzus elementus izgatavojot pilnīgi no jauna, piemēram, aizmugurējos spārnus, salona grīdu, sliekšņus u.c. elementus.

GAZ 11-73

1941. gads, Padomju Savienība
1990. gadā uzsākta restaurācija ar pārtraukumiem

GAZ 11-73 bija populārākais auto Padomju Savienības virsniekiem Otrā pasaules kara laikā. Tikai nedaudzi eksemplāri ir pārdzīvojuši karu. Pēckara laikā tika izmantoti iekšlietu iestādes.

Auto Rīgas Motormuzeja kolekcijā nonāca vēl PSRS laikā, atvests no Ļeņingradas. Restaurācija iesākta jau 1990. gados, bet dažādu iemeslu dēļ tika pārtraukta uz ilgāku laiku.

Kā jau kara veterānam, automobilim smagi cietusi virsbūve, lai gan tā saglabājusies puslīdz oriģināla.  Pēc kara auto ticis daudzkārt remontēts. Šasijai veikta nopietna pārbūve, tāpēc nomainīti praktiski visi agregāti – dzinējs, kārba, tilti.