REALIZĒTIE PROJEKTI

Moskvich 401-422

1947. gads, Padomju Savienība
2010. gadā pabeigta restaurācija

Rīgas Motormuzeja koka Moskviču 1985. gadā Siguldā izdevās atrast Latvijas Antīko automobiļu kluba biedriem. Vairākkārtīgi mainījās auto īpašnieki, jo restaurācija bija sarežģīts un dārgs prieks. Turklāt trūka informācijas un nebija parauga, pēc kā auto atjaunot. Visbeidzot automobili iegādājās Rīgas Motormuzejs.

Auto restaurācija ilga vairākus gadus. Šajā procesā iesaistījās gan AAK biedri, gan vairākas citas Rīgas restaurācijas darbnīcas. Ar informāciju palīdzēja arī Maskavas kolēģi.

Kravas furgona Moskvič 401 – 422  restaurācija tika pabeigta 2010. gadā. Šis ir viens no trim „Moskvič” furgoniem, kurš ir pilnībā restaurēts. Vēl divi šādi auto ir apskatāmi Maskavā.

Pabeidzot automobiļa restaurāciju, muzeja speciālistiem ir izdevies atklāt sabiedrībai vēl vienu interesantu Latvijas tehnikas vēstures lappusi.

 

Ural ZiS 355

1956. gads, PSRS
2005. gadā pabeigta restaurācija

Restauratoru rokās Ural ZiS 355 nonāk apmierinošā stāvoklī, tādēļ tam ir jāveic drīzāk kosmētiska restaurācija. Restaurācijas procesā tiek pilnībā atjaunota koka virsbūve – gan kabīne, gan kravas kaste. Papildus tiek veikts arī neliels dzinēja remonts.

Auto restaurācija veikta 2005. gadā, pēc tam līdz 2010. gadam atrodas Jaunmoku pils muzejā. Tagad auto priecē apmeklētājus Rīgas Motormuzejā.

Šādi kravas auto plaši tika izmantoti visās tautsaimniecības nozarēs, bet jo sevišķi mežrūpniecībā. Arī Rīgas Motormuzeja kolekcijā esošais Ural ZiS 355 savulaik Latvijā kalpojis  mežsaimniecības vajadzībām.

Renault Viva Grand Sport

1938. gads, Francija

Automobilis ir nozīmīga Latvijas vēstures liecība, jo to lietoja Francijas sūtnis Latvijā Žans de Boss.

Līdz 90. gadu sākumam auto tika intensīvi ekspluatēts, un 1992. gadā relatīvi labā komplektācijā, bet jau sliktā tehniskā stāvoklī, nonāca Rīgas Motormuzeja kolekcijā un muzeja restauratoru rokās. Automobilim veikta pilna restaurācija – atjaunota virsbūve, ritošā daļa, arī salona interjers. Ar komplektāciju palīdzēja franču rezerves daļu komplektācijas firma „DEPONATO”. Auto restaurācijas process bija ilgstošs ar daudziem pārtraukumiem finansējuma trūkuma dēļ.