Restaurācijas darbnīca

SPĒKRATU RESTAURĀCIJA

Rīgas Motormuzejs ir viens no retajiem pasaules auto muzejiem, kas pamatoti var lepoties ar profesionālu restaurācijas darbnīcu. Tās pamatā – restauratoru tehniskās spējas, zināšanas, pieredze un, bez šaubām, kaislība pret senajiem spēkratiem. Spēkratu restaurācija prasa lielu pacietību un nereti nopietnas detektīva prasmes.

Savu darbību restaurācijas darbnīca sāka vēl pirms muzeja atklāšanas – 1987. gadā. No 1991. līdz 1995. gadam tā darbojās kā SIA „Tehno Rīga”. Seno spēkratu restaurācijas darbus jau no pašas pirmās dienas vada Rīgas Motormuzeja galvenais restaurators Gunārs Dortāns.

Profesionāla spēkratu restaurācija ir ilgs un sarežģīts process, kas var ilgt vairākus gadus, jo nereti gadās, ka restaurācija tiek pārtraukta dažādu iemeslu kā piemēram informācijas, rezerves daļu vai finansējuma trūkuma dēļ.  Restaurācijas process nozīmē ne tikai paša spēkrata atjaunošanu, bet arī būtisku zinātniski pētniecisko darbu.

Muzeja restauratoru rokās nonāk gan tādi spēkrati, kuriem nepieciešama pilna restaurācija, gan tādi, kuriem jāveic tikai kosmētiskais remonts vai neatbilstošo vai trūkstošo detaļu un elementu nomaiņa. Grūtākais šajā darba posmā ir šo spēkrata detaļu sameklēšana, kas restauratorus bieži vien padara par nopietniem detektīviem.

Līdz šim Rīgas Motormuzeja restaurācijas darbnīcā ir realizēti vairāk kā 30 spēkratu restaurācijas projekti, daudzi no tiem arī ārzemju muzejiem.


Pašreiz tiek restaurēti automobiļi: TATRA 87 (1949.g.), Cadillac V8 (1930.g.), GAZ 11 - 73 (1941.g.).