Rīgas Motormuzeja jaunās ekspozīcijas dizaina projekts paredz izveidot radikāli jaunu, inovatīvu seno spēkratu ekspozīciju ar interaktīviem un multimediāliem risinājumiem. Ekspozīcijas dizaina projektu izstrādāja dizaina birojs H2E un realizē pilnsabiedrība SMSJ. 

Kamēr Rīgas Motormuzeja ēkā norisinās rekonstrukcijas darbi, muzeja seno spēkratu ekspozīcija tika pārvesta un izvietota pagaidu telpās Rāmavā. Pagaidu telpās apmeklētāji varēja apskatīt ne tikai pastāvīgo ekspozīciju, bet arī eksponātus, kas līdz šim bija atradušies muzeja krātuvēs. Senie spēkrati pagaidu telpās atradās līdz 2014. gada 30. augustam.

bbb

Rīgas Motormuzeja ēkas rekonstrukcijas projekta ietvaros notiek ēkas pārbūve, lai pēc iespējas paplašinātu ekspozīcijai domāto platību, uzlabotu ēkas energoefektivitāti, izveidotu ērtu, mūsdienīgu ieejas risinājumu, uzlabotu apmeklētāju plūsmas organizāciju un nodrošinātu muzeja pilnīgu pieejamību visiem, t.sk. arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Vienlaikus maksimāli tiek saglabāts Rīgas Motormuzeja vēsturiskais veidols un plānojums. Ēkas rekonstrukcijas projektu izstrādā SIA „Projektēšanas birojs ARHIS”, rekonstrukcijas un būvniecības darbus veic SIA „Skonto būve”.

2013. gada 15. aprīlī Rīgas Motormuzeja ēkas publiskā darbība tiek pārtraukta, lai jau pēc mēneša tiktu uzsākta vērienīga muzeja ēkas rekonstrukcija un modernas ekspozīcijas izveide. Rīgas Motormuzeja ēkas rekonstrukcijā paredzēta tās pārbūve, lai pēc iespējas paplašinātu ekspozīcijai domāto platību, uzlabotu ēkas energoefektivitāti, izveidotu ērtu, mūsdienīgu ieejas risinājumu, uzlabotu apmeklētāju plūsmas organizāciju un nodrošinātu muzeja pilnīgu pieejamību visiem, t.sk. arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Būtiski, ka projekts paredz vienlaikus maksimāli saglabāt Rīgas Motormuzeja vēsturisko veidolu un plānojumu.

Jūlija sākumā pēc rekonstrukcijas tiek atklāta Rīgas Motormuzeja filiāle Bauskā. Iepriekš šajā vietā bija Rīgas muzeja dublikātu un fondu spēkratu glabātuve. Tagad filiāle ir pārveidota par jaunu un kvalitatīvu tūrisma objektu Zemgalē. Tās paplašinātajās un labiekārtotajās telpās apmeklētājiem tiek piedāvāta liela seno spēkratu daudzveidība - apskatāmi vieglie auto, ar kādiem pilsētnieki dodas izbraukumos pagājušā gadsimta 30-tajos gados un pēckara laikā, bet lauku noskaņu rada traktori, kuļmašīna un citi 20-30 – to gadu lauksaimniecības tehnikas paraugi.

Rīgas Motormuzeja 1. stāvā bijušajās autoservisa telpās 2010. gada 10. decembrī  tiek atklāta jauna izstāžu zāle, tādā veidā par 800 m2 paplašinot kopējās ekspozīciju telpas. Jaunajā zālē izvietota tematiska ekspozīcija par kravas automobiļiem, specializētajiem un militārajiem spēkratiem.

2009. gada 1. jūlijā Rīgas Motormuzejs kļūst par Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) struktūrvienību. Jaunā muzeja pārvaldes forma ir sekmējusi muzeja ēkas platību atbrīvošanu no agrākajiem nomniekiem, pielāgojot tās specifiski muzejisku funkciju veikšanai.

1997. gada 6. septembrī pēc pilnīgas atjaunošanas profesora Ferdinanda Poršes konstruētā 1938. gada sacīkšu mašīna Auto Union V16 atgriezās Rīgā un tika demonstrēta Biķernieku trasē.

1990. gada 25. augustā uz Latviju atbrauc Karls Hāns, Volkswagen A.G. šefs. Vizītes laikā viņš apmeklē arī Rīgas Motormuzeju. Karla Hāna vizīte Rīgā autocilvēkiem bija salīdzināma ar pāvesta vizīti pie katoļticīgajiem.

1989. gada 22. aprīlī notika svinīgā Rīgas Motormuzeja atklāšanas ceremonija. Datums bija simbolisks – Ļeņina dzimšanas dienai veltītā sestdienas talka, kurā 1976. gadā Maskavas rūpnīcā ZIL tika izglābts Auto Union. Līdz ar muzeja atklāšanu Latvijas kultūrizglītojošo iestāžu pulkam pievienojās tolaik un arī tagad Baltijā lielākais seno spēkratu muzejs. 1989. gadā jaunatklāto muzeju apmeklēja 75 000 cilvēku, 1990. gadā apmeklētāju skaits sasniedza 130 000.

1986. gada 6. jūlijā tika ielikts Rīgas Motormuzeja pamatakmens. Ceremonijā piedalījās Satiksmes ministrija, Rīgas pilsētas vadība un somu piegādātāju firmu pārstāvji. Simboliski muzeja ieejas kolonnas pakājē tika iemūrēta nerūsējoša tērauda kapsula ar vēstījumu latviešu un krievu valodā

1978. gadā divarpus mēnešus Rīgas Biržas zālē norisinājās AAK organizētā seno spēkratu izstāde Auto. Moto. Retro. Būtībā izstāde uzskatāma par mini Motormuzeju. Izstādē tika izstādīts arī nule restaurētais Latvijas autobūves pirmsākumu piemineklis – firmas Russo Balt ugunsdzēsēju automobilis.

No ZIL rūpnīcas pirms plānotās sagriešanas sestdienas talkā uz Rīgu tika atvests leģendārais Auto-Union kalnu sacīkšu auto, kas drīz vien nonāca rietumvalstu bagātu auto kolekcionāru uzmanības centrā. Izrādījās, ka tas ir vienīgais saglabājies C/D modelis pasaulē.

Trīs gadus pēc kluba nodibināšanas Latvijas Antīko automobiļu klubs noorganizē pirmo masu pasākumu – Rīgas seno spēkratu salidojumu. Dalībnieki no rīta pulcējās Doma laukumā, lai cauri visai Rīgai brauktu uz Biķernieku trasi. Spēkratu parāde virzījās pa Brīvības ielu līdz pat pašai trasei, kur notika izstāde, demonstrācijas, veikības un regularitātes sacensības. Parādē piedalījās apmēram simts seno spēkrtau. Arī tagad jau par tradīciju kļuvušais seno spēkratu salidojums Rīga Retro pulcē skatītāju tūkstošus un parādē piedalās daudzi unikāli auto vēstures ekspemplāri, tai skaitā automobiļi, kas tālajā 1975. gadā bija parasti ikdienas automobiļi.

AAK rīkoja seno spēkratu izstādes un salidojumus, kas bija ļoti iecienīti, un pirmajos gados tos apmeklēja tūkstoši un pat desmitiem tūkstoši skatītāju. Sekoja jūsmīgi raksti LPSR un PSRS presē. Tā AAK drīz kļuva ļoti populārs visā Padomju Savienībā. No daudzām PSRS republikām uz AAK nāca vēstules ar interesantiem seno spēkratu piedāvājumiem. AAK biedri gan savām kolekcijām, gan kluba kolekcijai vāca senos spēkratus – automobiļus un motociklus no dažādām PSRS pilsētām – no privātpersonām un iestādēm.